کلاس فیزیک

مرجع تخصصی کتب و جزوات فیزیک ویژه دانش آموزان /داوطلبین کنکور سراسری/دانشجویان کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک

کلاس فیزیک

مرجع تخصصی کتب و جزوات فیزیک ویژه دانش آموزان /داوطلبین کنکور سراسری/دانشجویان کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک

جزوه فصل اول فیزیک دهم

فصل اول فیزیک سال دهم فصلی بسیار مهم و کاربردی برای یادگیری مفاهیم پایه ای فیزیک می باشد.در جزوه فیزیک سال دهم فصل اول نکات بصورت خلاصه مطرح شده است . هدف از تالیف فصل اول فیزیک دهم آشنایی دانش آموزان با مسائل پایه ای فیزیک می باشد. به طوری کلی که تا زمانی که مطالب مربوط به فصل اول فیزیک دهم را به خوبی فرانگرفته اید به سراغ سایر فصل های فیزیک دهم نروید

 

  • جزوه ای کاملا کاربردی و با روش های حل سوال متفاوت ...!!!
  • این جزوه کیفیت و بصورت تایپی است.

توضیحات جزوه فیزیک سال دهم فصل یک
جزوه فیزیک سال دهم فصل اول که توسط گروه کنکوری متد آماده شده است شامل درسنامه کوتاه از فصل اول فیزیک سال دهم می باشد که میتواند منبع خوبی برای مرور سریع این فصل باشد .همچنین این جزوه شامل سوالات تستی و سوال های تشریحی برای تسلط بهتر بر فصل اول فیزیک سال دهم متوسطه می باشد. از مهمترین مواردی که هر دانش آموز سال دهمی باید در نظر داشته باشد شروع مطالعه کنکور از سال دهم و در طول سال تحصیلی می باشد. از نکات مهم دیگر که باید به آن اهمیت بدهند حل سوالات تستی  تالیفی و سوالات کنکور سراسری سال های گذشته به تعداد زیاد می باشد زیرا یادگیری شیوه صحیح تست زنی و اشنایی با تله های تستی بسیار مهم است.


برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


 

ادامه مطلب ...

دانلود جزوه مکانیک آماری پیشرفته دکتر مشفق

در این پست جزوه ای بسیار متفاوت از درس مکانیک آماری از کلاس درس دکتر مشفق قرار دادم بر اساس کتاب پتریا

+ ویژه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیک

مکانیک آماری، یکی از مباحث مطرح در فیزیک است که به سیستم‌هایی با تعداد متغیرهای بسیار زیاد می‌پردازد. این متغیرها می‌توانند ذراتی چون اتم ها ، مولکول ها یا ذرات بنیادی باشند که تعداد آن‌ها می‌تواند هم‌مرتبه با عدد آووگادرو باشد. در این مبحث، با استفاده از خاصیتهای میکروسکوپی این ذرات مانند ساختار اتمی و برهمکنش بین آن‌ها، اطلاعاتی در مورد خواص ماکروسکوپی سیستم مانند فشار، انتروپی و انرژی آزاد گیبس، از طریق محاسبات و روش‌های آماری به دست می‌آید. مثلاً معادله‌های حالت در ترمودینامیک توسط مدل‌های میکروسکوپی-آماری مشتق می‌شوند.

مکانیک آماری شکوفایی خود را قبل از همه، مدیون دانشمندان کلاسیکی نظیر لودویگ بولتزمان، جوسایا ویلارد گیبز و جیمز کلرک ماکسول می‌باشد.

هدف مکانیک آماری پیش گویی، درک پدیده های ماکروسکوپی و محاسبه خواص آنها از روی خواص مولکولهای منفرد سازنده آن سیستم است .

مکانیک آماری همانند پلی است که خواص ذره­ای (نتایج مکانیک کوانتومی) را به خواص ماکروسکوپی (نتایج ترمودینامیک) سیستم مربوط می کند.

ترمودینامیک قادر است بین بسیاری از خواص ارتباط برقرار نماید، ولی در رابطه با مقدار آن و علت­ها هیچ اطلاعاتی نمی­دهد. برعکس، در مکانیک آماری صحبت از علت­ها، چراها و اندازه­گیری مقادیر است.


برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


 

ادامه مطلب ...

جزوه الکترودینامیک دکتر صدقی

در این پست جزوه ی بسیار عالی از درس الکترودینامیک قرار دادم . این جزوه در کلاس درس استاد صدقی نوشته شده است

امیدوارم مورد استفاده دانشجویان عزیز قرار بگیرد.

+ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیک


برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 

ادامه مطلب ...

جزوه ی کوانتوم پیشرفته 1 و 2 پرفسور امنیت طلب

 جزوه ی بسیار عالی از پرفسور امنیت طلب استاد دانشگاه ارومیه  برای درس کوانتوم پیشرفته1 و2  

براساس کتاب ساکورایی

امیدوارم مورد استفاده ی دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیک محترم قرار بگیرد.



برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 

ادامه مطلب ...